10 września 2009

Czas by rozpocząć...

prace nad kartkami świątecznymi!
Dwa dni temu zrobiłam pierwszą bożonarodzeniową kartkę. Z różnych zakamarków wygrzebałam zachomikowane skarby i ruszyłam pełną parą! Kuchenny stół zasypałam ścinkami materiałów, koronek, szkiełkami, cekinami i innymi przydasiami skrzętnie gromadzonymi w pudełku po butach.

I przy czynnym współudziale synka Mamcinka powstała pierwsza świąteczna kartka ( na zdjęciu na dole po lewej). Zrobiłam ją z zielono-złotego kawałka materiału wyciętego od ręki w kształt choinki. Na choinkę nakleiłam "rubinową" gwiazdkę, własnoręcznie zrobiony sznureczek ze złotej nitki oraz pasmanteryjne czerwone kropeczki. Całość przykleiłam do kartki taśmą dwustronnie klejącą. Na dole choinki przykleiłam kawałek włóczki "MIRA", która udaje śnieg.
Kolejna kartka powstała chwilę później na fali tworzenia (na zdjęciu prawa na dole). Zrobiona z tego samego materiału, ale wycięta w poprzek. Zrezygnowałam z tradycyjnego kształtu choinki, na rzecz wydłużonego trójkąta. Na czubek nakleiłam białego aniołka, a choinkę ozdobiłam koronką i srebrnymi cekinami.

Nad dwiema kolejnymi karkami praca trwała trochę dłużej, bo trzeba było się zdecydować na wzór, a potem to wyhaftować.
Kartka ze świeczką zabrała mi trochę czasu, dlatego jeszcze nie jest wykończona, a i tak poszłam trochę na łatwiznę, bo nie wyhaftowałam pracowicie 4 kolorami nici bombek, ani nie wyhaftowałam blasku świecy! Bombki uzupełniłam naszywając czerwone koraliki, a blask świecy zrobiłam klejem ze złotym brokatem!
Kartka z haftowaną choinką nie była bardzo pracochłonna i powstała sobie ot, tak! Na czubek choinki nakleiłam złota gwiazdkę, a brzeg kanwy zamaskowałam czerwona satynową wstążeczką i przykleiłam napis Wesołych Świąt.
Dzisiaj dokupiłam trochę materiałów na kolejne kartki, i zrobiłam jeszcze jedna kartkę oraz zaczęłam haftować kolejny motyw świąteczny.
Być może jutro wieczorem znajdę trochę czasu i zrobię kolejną kartkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz